Thursday, June 9, 2011

teruja dan pelik....

tak tahu nak cakap macam mana...cuma boleh beritahu yang aku rasa teruja dan kagum dengan blogger yang hebat dan menarik...menarik disini sebab mereka berblog bukan sebab nak gtau  kutuk2 blogger lain. isssss aku tertarik dengan sorang blogger ni....fatin liyana...mula- mula aku tak suka sebab nampak carek je..tapi  bila aku selalu update apa dia tulis..serius aku teruja...bukan sahaja fatin tapi blogger lain pon sama....aku sebut fatin sbb mungkin orang lebih mengenali dia ar....kadang-kadang bila aku terbaca blog yang menulis pasal isu-isu hot a.k.a terkini aku rasa mcm pelik sikit...kalau diorg cerita pasal pendapat atau maklumat ok la jugak..tp diorg cerita pasal "kain orang tersebut' paham-paham la...kesian sangat....maki-maki....komen-komen....isss memang betol dorg ada buat kesilapan besar....tp apa kita nak menyalahkan dan mempesoal kesalahan terbabit...benda ni memang baik kalau niat untuk memperingatkan orang lain kesalahan yang dilakukan...tak salah kalau niat mcm 2...tp kalau sampai mengaibkan org lain..tak manis la....betul dia yang mengaibkan sendiri..tp kita jangan "teruja" sangat sampai sekali kita jugak nak aibkan dia...bayangkan ada komen-komen yang memaki, mengutuk dia..siap menyumpah lagi..tak manis la...niat murni jadi niat "busuk"....jadi kalau kita nak marah atau tunjukan pendapat bernas kita..baik kau jangan tulis nama orang 2....sekaligus kita dapat menjaga maruah dia...tak salah kan macam tu..kau masih dalam niat nak memperingati orang lain...kita kena ingat semua manusia biasa penah melakukan kesilapan...penah...sebab kiat manusia biasa...jadi kita jangan lihat kesilapan orang lain sahaja...lihat sama kesalahan kita....kalau ari ni kita menulis tentang oarang lain...esok-esok oarang lain akan menulis pasal kita atau saudara kita....bek kita tulis benda-benda yang baik..nanti orang akan menulis benda baik balik kat kita....pe2 pon..aku sangat kagum dengan blog yang penah aku lihat...apa-apa pon aku kena belajar lebih pasal blog sebab aku masih baru...

No comments:

Post a Comment

Thursday, June 9, 2011

teruja dan pelik....

tak tahu nak cakap macam mana...cuma boleh beritahu yang aku rasa teruja dan kagum dengan blogger yang hebat dan menarik...menarik disini sebab mereka berblog bukan sebab nak gtau  kutuk2 blogger lain. isssss aku tertarik dengan sorang blogger ni....fatin liyana...mula- mula aku tak suka sebab nampak carek je..tapi  bila aku selalu update apa dia tulis..serius aku teruja...bukan sahaja fatin tapi blogger lain pon sama....aku sebut fatin sbb mungkin orang lebih mengenali dia ar....kadang-kadang bila aku terbaca blog yang menulis pasal isu-isu hot a.k.a terkini aku rasa mcm pelik sikit...kalau diorg cerita pasal pendapat atau maklumat ok la jugak..tp diorg cerita pasal "kain orang tersebut' paham-paham la...kesian sangat....maki-maki....komen-komen....isss memang betol dorg ada buat kesilapan besar....tp apa kita nak menyalahkan dan mempesoal kesalahan terbabit...benda ni memang baik kalau niat untuk memperingatkan orang lain kesalahan yang dilakukan...tak salah kalau niat mcm 2...tp kalau sampai mengaibkan org lain..tak manis la....betul dia yang mengaibkan sendiri..tp kita jangan "teruja" sangat sampai sekali kita jugak nak aibkan dia...bayangkan ada komen-komen yang memaki, mengutuk dia..siap menyumpah lagi..tak manis la...niat murni jadi niat "busuk"....jadi kalau kita nak marah atau tunjukan pendapat bernas kita..baik kau jangan tulis nama orang 2....sekaligus kita dapat menjaga maruah dia...tak salah kan macam tu..kau masih dalam niat nak memperingati orang lain...kita kena ingat semua manusia biasa penah melakukan kesilapan...penah...sebab kiat manusia biasa...jadi kita jangan lihat kesilapan orang lain sahaja...lihat sama kesalahan kita....kalau ari ni kita menulis tentang oarang lain...esok-esok oarang lain akan menulis pasal kita atau saudara kita....bek kita tulis benda-benda yang baik..nanti orang akan menulis benda baik balik kat kita....pe2 pon..aku sangat kagum dengan blog yang penah aku lihat...apa-apa pon aku kena belajar lebih pasal blog sebab aku masih baru...

No comments:

Post a Comment